Despre garantia produselor

Produsele comercializate provin din surse autorizate de producători sau direct de la aceștia. Produsele noastre beneficiază de garanție națională susținută de unități service autorizate aparținând partenerilor dBshop.ro sau producătorilor parteneri.

În calitate de persoană juridică beneficiezi de o perioadă de garanție de 24 luni pentru produsele de folosință îndelungată și mai puțin de 24 luni pentru celelalte produse.

În cazul produselor cu certificate de garanție emise de producător sau importator beneficiezi de garanție în toate rețelele de service ale acestora, menționate explicit în certificate. Poți prezenta produsul pe care îl reclami ca fiind defect direct la cel mai apropiat centru de service menționat în certificat. Această unitate de service va prelua responsabilitatea rezolvării garanției și aducerii produsului în stadiul normal de funcționare.

În cazul acesta condițiile de acordare a garanțiilor pot varia în funcție de producător și sunt stabilite în politicile comerciale ale acestora, la nivel național (consultă lista de centre de service autorizate).

Societatea noastră, International Service Slobozia SA, răspunde privind garanția legală de conformitate, în calitate de vânzător conform prevederilor legale.

În cazul în care durata medie de utilizare a unui produs este mai mică de 2 ani, garanția de conformitate se reduce la perioada respectivă.

Termeni și condiții de garanție

Acești termeni și condiții de garanție sunt în conformitate cu ordonanța Guvernului nr. 21 / 1992 privind protecția consumatorilor, legea nr. 449 / 2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora.

Perioada de garanție este întotdeauna menționată în certificatul emis de producător sau importator. Aceasta va scădea începând cu data înscrisă pe factura de achiziție. Această perioadă de garanție este confirmată și de certificatul de garanție atașat facturii fiscale emise de către dBshop.ro.

În cadrul duratei termenului de garanție, nu se va lua în considerare timpul scurs de la data la care s-a adus la cunoștința vânzătorului defectul produsului și nici timpul scurs de la data la care s-a predat produsul pentru reparații și până când a fost readus în stare normală de funcționare.

Garanția produselor de folosință îndelungată

Produsele de folosință îndelungată sunt produse complexe, construite din piese și subansambluri, proiectate și construite special pentru a putea fi utilizate pe durata medie de utilizare.

În cazul în care produsele de folosință îndelungate defectate în termenul de garanție legală nu pot fi reparate sau în cazul în care durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție legală depășește 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui contravaloarea produsului respectiv.

Drepturile din baza garanției comerciale sunt în conformitate cu prevederile legale. Aceste drepturi legale nu sunt afectate de către garanția oferită.

Operațiunile efectuate de service în perioada de garanție vor fi menționate în cadrul unor documente separate, care devin parte integrantă a certificatului de garanție.

Termen de reparație

Termenul maxim de soluționare este de 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta, în baza unui document de predare-preluare.

După ce produsul este adus pentru reparații, acesta poate fi ridicat direct de la Service sau consumatorul poate solicita expedierea acestuia prin curier.

Reparațiile în perioada post garanție pot dura între 10 – 90 zile.

Aducerea la stadiul normal de funcționare se poate efectua prin:

  • depanarea / reparația produsului;
  • înlocuirea parțială sau integrală a produsului;
  • înlocuirea cu produse cu perfomanțe cel puțin similare / egale cu ale produsului ce nu poate fi reparat sau înlocuit cu același model;
  • returnarea contravalorii produsului în situația în care reparația sau înlocuirea nu sunt posibile.

Responsabilitățile clientului

Condițiile de garanție nu se aplică pentru problemele sau daunele cauzate de client și nici în următoarele situații:

  • personal neautorizat care a intervenit asupra produsului pentru instalare, reparații și / sau modificări;
  • numărul de serie al produsului (S/N – „serial number”, IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate;
  • sigiliile pentru garanție au fost rupte sau schimbate;
  • produsul prezintă defecte fizice: lovituri, crăpături, ciobiri, rugină sau prezintă urme de utilizare în condiții neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatură și presiune, manipulare incorectă, setări și instalări incorecte, virusări, rescrieri de BIOS, pătrunderea de lichide, metale sau alte substanțe în interiorul echipamentelor etc;
  • incapacitatea de utilizare din cauza parolelor sau a măsurilor de securitate pierdute.

Procedura de trimitere a produselor în garanție

În momentul aducerii sau expedierii produsului pentru garanție, te rugăm să ne contactezi INAINTE de aducere sau expediere la office@dBshop.ro in vederea stabilirii procedurii corecte in functie de defect si abordarea dorita. În cazul produselor expediate prin firmele de curierat rapid te rugăm să precizezi pe scrisoarea de transport (AWB)  mențiunea „În Atenția Departamentului de Service”.

Orice produs adus sau expediat către departamentul de service trebuie să fie în stare completă, să conțină toate accesoriile (recomandăm să fie în ambalajul original). Acestea trebuie să fie însoțite de o copie a facturii fiscale de achiziție, a certificatului de garanție original al producătorului / importatorului precum și, opțional, de o copie a certificatului de garanție emis de dBshop.ro împreună cu factura sau transmis online, via email, clientului.

Costul transportului tur va fi suportat de către tine. Noi suportam costul de livrare retur dupa solutionarea garantiei.

După ce coletul / produsul va fi recepționat și verificat, vei fi anunțat privind desfășurarea procedurii de garanție / aducere la conformitate a produsului tău.

În caz că solicitarea de garanție este nejustificată și produsul funcționează conform specificațiilor producătorului, solicitantul va achita costurile aferente transportului precum și costul de diagnosticare a produsului, stabilit de unitatea de service autorizată în urma verificării.

Mențiuni Importante

Pierderea garanției poate avea loc în următoarele cazuri:

  • pierderea certificatului de garanție emis de producător / importator
  • Deteriorarea, ștergerea sau pierderea etichetei care conține datele de identificare ale produsului (S/N, IMEI etc.)

În caz că nu ai primit pe email sau împreună cu factura certificatul de garanție aferent acesteia emis de dBshop.ro  îl poți solicita oricând la adresa: office@dBshopo.ro

Deoarece programele și informațiile salvate pe medii de stocare pot fi șterse / pierdute în timpul operațiunilor de service, îți recomandăm să realizezi back-up periodic al datelor tale de acces.

Produsele neridicate de la unitatea de service în termen de 6 luni de la finalizarea operațiunilor vor fi declarate abandonate (conform dispozițiilor Codului Civil).

Atenție!

Produsele pentru garanție se vor ridica de către firma de curierat la solicitarea noastră. De acea contactul pe mail sau contactul telefonic este NECESAR inainte de demararea oricarei proceduri.

NU trimite colete sau produse pentru garantie INAINTE de a discuta telefonic/mail cu noi despre detallile cazului tau. Coletele ce sosesc neanuntate vor fi trimise retur catre expeditor fara nici o alta notificare in prealabil.

In cazul expeditie coletului prin servicii de curierat te rugăm să îl ambalezi cu grijă înainte de a-l preda curierului, pentru a-l proteja în timpul transportului. Nu ne asumam responsabilitatea pentru integritatea coletului pe durata transportului iar eventualele defecte survenite in urma ambalajului insuficient sau a manipularii incorecte nu sunt acoperite de garantie!

În cazul în care nu ești sigur dacă produsul necesită acordarea garanției sau dacă întrunește condițiile de garanție sau dacă ai orice alte nelămuriri privind garanția, ne poți contacta la adresa office@dBshop.ro

Totodată, pentru orice nelămurire / problemă în legătură cu acordarea garanției, nu ezita să contactezi Departamentul de Service în scris la adresa office@dBshop.ro.